Brandstoftoeslag

Brandstofprijzen zijn aan verandering onderhevig. Nadat de brandstofprijzen in de afgelopen jaren flink zijn gestegen, is begin 2015 gelukkig een daling ingezet.

Ondanks de daling in 2015, zijn wij nog steeds gedwongen om de in het verleden ontstane prijsverhogingen, aan onze klanten door te berekenen in de vorm van een brandstoftoeslag.

Hierbij baseren wij ons op de publicatie van de Shell-prijzen en nemen als uitgangspunt de dieselprijs per 1 januari 2004 (het verloop vanaf 2004 tot heden kunt u nazien in de onderstaande actuele tabel).

Voor elke 5% verhoging van de dieselprijs rekenen wij vanaf 1 oktober 2004 1% brandstoftoeslag op de normale transportprijs.

December 2018 16%
November 2018 17%
Oktober 2018 16%
September 2018 15%
Augustus 2018 15%
Juli 2018 15%
Juni 2018 15%
Mei 2018 14%
April 2018 13%
Maart 2018 12%
Februari 2018 13%
Januari 2018 14%
December 2017 13%
Hoe wordt de brandstoftoeslag berekend?

Wij bepalen de gemiddelde brandstofprijs van de afgelopen maand. De basis is altijd € 81,20 per 100 liter incl. BTW / € 68,24 per 100 liter excl. BTW (= de prijs d.d. 1 januari 2004).

De brandstoftoeslag wordt gescheiden op de transportnota vermeld met het daarbij behorende percentage:

Wilt u meer weten over de door ons gehanteerde toeslag, neem dan contact met ons op.

 

2018-11: Met enige trots tonen we hier onze laatste aanwinst!

Het is een zogenaamde “Keilauflieger”, een oplegger die wij geschikt hebben laten maken voor speciaal transport. Aan de voorkant heeft de oplegger een inwendige hoogte van 300 cm en aan de achterkant standaard 320 cm. Met onze speciale vergunningen kunnen wij deze oplegger nog eens extra verhogen en rijden met inwendige hoogte tot 340 cm.

Met de aanwezige oprijplaten is deze oplegger verder geschikt om “onder zeil” voertuigen te transporteren.

Ook extra brede (landbouw)voertuigen tot 300 cm breed zijn geen enkel probleem, omdat het achterkader ter plekke hydraulisch verbreed kan worden voor belading. De ladingzekering vindt plaats met speciale kettingen die kunnen worden vastgesjord aan 5 tons haken. Doordat wij ook het zeildoek van de schuifzeilenoplegger ook kunnen verlengen, blijven uw goederen te allen tijde onder zeil (schoon en droog) tijdens transport.

Verder is het laden via het dak ook geen enkel probleem omdat het dak geheel geopend kan worden en zelfs verbreed tot 350 cm. Veilig, handig en snel bij kraanverlading.

Wij kunnen nagenoeg alle (verpakte) ladingen tot 300 cm breed transporteren in Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland en Zwitserland.

M.b.t. tot de veiligheid is dit voertuig ook nog uitgerust met bandenspanningssysteem dat de banden automatisch op spanning houd en in de laadvloer zijn speciale rails ingebouwd om de goederen extra te kunnen zekeren. Dat deze oplegger in het bezit is van een ladingzekeringscertificaat zal u dan ook niet verbazen.

2017-11: Nieuwe koelopleggers

Onlangs hebben wij onze vloot uitgebreid met nieuwe moderne koelopleggers. Ook hier hebben we gekozen voor de kleinere “mega” bandenmaat, waardoor we een binnenhoogte van 2,80 meter hebben kunnen creëren mét de mogelijkheid voor double stock belading. Extra opvallend zijn de ultra hoge resolutie prints op de zijkant met afbeeldingen van verschillende berglandschappen, een knipoog naar onze specialiteit Zwitserland.

2016-01: Extra veilig onderweg

Vanaf 2016 hebben wij alle trekkers en opleggers voorzien van speciale wielringen, die voorkomen dat de wielbouten los kunnen geraken.

Deze ringen werden speciaal in Zweden gefabriceerd in “vanderheijden-rood”. Omdat wij intern ook alle banden en nauwkeurig monteren is het zogenaamd “natrekken” van de wielbouten ook overbodig geworden.

Veilig voor de chauffeur en voor de andere weggebruikers.

2015-10: Eens een andere kleur

Waarom altijd rood? Vanaf oktober 2015 hebben we een Zwarte MAN ingezet (eenmalig).

Deze MAN-TGX440 is voorzien van de allernieuwste veiligheidssnufjes zoals o.a. GPS-EfficientCruise, speedshift, top torque, eco-rol, lane-guard systeem en zelfs een noodremassistent (bij een dreigende botsing gaat de truck zelf remmen om een zware aanrijding te voorkomen).

Leuk maar zeker niet onbelangrijk is ook dat aan uw (kostbare) goederen hierdoor minder schade/vertraging kan ontstaan. Deze trekker is gekoppeld aan een zogenaamde Joloda-oplegger en zeer geschikt om o.a. staande papierrollen te transporteren. Ook kan deze combinatie 250 cm door het dak laden omdat het achterkader verbreedbaar is tijdens het laden en lossen.

 

2015-04: Sprintservice

Vanaf april 2015 bieden wij ook een sprintservice aan.

Onze moderne VW-Crafter is uitgerust met een Vanloda rollerbaan en we kunnen tot 4 europallets laden met een hoogte van 175 cm. Het maximale laadvermogen is 1.580 kg.

Via de achterdeur is een simpele, snelle en veilige heftrucklading mogelijk.

Klik hier voor een impressie